serwisant sprawdzający instalację

Zarządzanie serwisem w terenie

Efektywniejsze zarządzanie technikami i inżynierami, wysyłanymi na wezwania serwisowe. Budowanie relacji z klientem dzięki powtarzalności usług, a w efekcie poprawa jakości obsługi. Obniżenie kosztów operacyjnych. Każda organizacja świadcząca usługi serwisu w terenie staje przed takimi wyzwaniami. Jak im podołać? Wdrażając FIELD SERVICE MANAGEMENT (FSM).

Oprogramowanie wspierające zarządzanie serwisem w terenie

Na najbardziej podstawowym poziomie jest to cyfrowe rozwiązanie, które pomaga firmom świadczącym usługi w terenie w zarządzaniu personelem i zasobami, które rozmieszczają w terenie. Oprogramowanie do zarządzania usługami w terenie może pomóc w lepszym spełnieniu oczekiwań klientów poprzez śledzenie pojazdów, zadań w toku i rejestrowanie komunikacji z klientami. Te same dane można wykorzystać do prowadzenia szkoleń i udoskonalania procedur operacyjnych.

Dzięki mobilnym aplikacjom do obsługi serwisu w terenie, pracownicy terenowi mogą zdalnie uzyskać dostęp do wszystkich informacji przechowywanych w rozwiązaniu FSM. W rezultacie mogą oni podchodzić do każdego zadania i klienta z bardziej świadomej perspektywy i z wyższym stopniem profesjonalizmu.

Ponadto wiele rozwiązań FSM zawiera oprogramowanie do zarządzania zgłoszeniami serwisowymi, które zapewnia pracownikom centrum obsługi telefonicznej dostęp na żądanie do poprzednich interakcji z klientami, historii usług, notatek dotyczących pracy i innych informacji. W rezultacie, pracownicy mogą rozwiązać problemy klientów w krótszym czasie i z większą wiedzą.

Oto kilka branż, w których firmy takie jak Twoja z powodzeniem wykorzystują oprogramowanie FSM do zwiększania zysków i poprawy zadowolenia klientów:

  • Usługi kurierskie
  • Telekomunikacja
  • Inżynieria i budownictwo
  • Opieka zdrowotna i urządzenia medyczne
  • Sprzęt gastronomiczny
  • Serwisowanie urządzeń przemysłowych
  • HVAC

O czym warto pamiętać wdrażając oprogramowanie zarządzania usługamni serwisowymi

Bogate w funkcje oprogramowanie do zarządzania serwisem w terenie może pomóc w usprawnieniu operacji w niemal każdym aspekcie działalności. Wśród funkcjonalności, które firmy świadczące usługi w terenie wymieniają jako najważniejsze powody, dla których zdecydowały się na wdrożenie oprogramowania FSM znalazły się:

  • Zautomatyzowane planowanie i dyspozycja

Dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz dane telematyczne optymalizują trasy i zmniejszają liczbę rolek ciężarówek, pomagając utrzymać koszty zarządzania flotą na niskim poziomie.

  • Nawigacja i śledzenie pojazdów

Klienci mogą śledzić lokalizację wysłanego technika w czasie rzeczywistym, co eliminuje niepewność i łagodzi frustrację spowodowaną opóźnieniami.

  • Mobilne fakturowanie


Technicy mogą zbierać i rozliczać płatności klientów na miejscu pracy, a także oferować sprzedaż wiązaną i rozszerzoną na miejscu, generując większe przychody z jednego klienta dla Twojej firmy.

  • Szczegółowe raporty

Dokładne monitorowanie każdego aspektu działalności biznesowej, od zarządzania umowami po rentowność, umożliwia Twojemu zespołowi podejmowanie decyzji opartych na danych, które prowadzą do lepszego świadczenia usług.

  • Zarządzanie umowami i gwarancjami

Oprogramowanie umożliwiające łatwe śledzenie różnych typów umów ułatwia świadczenie usług i skraca cykle rozliczeniowe, dzięki czemu przychody szybciej trafiają na konta.

Rozwiązania w zakresie oprogramowania dla serwisu terenowego można wdrożyć w siedzibie firmy, za pośrednictwem usług w chmurze lub w ramach rozwiązania hybrydowego.

Dzięki zmniejszonym kosztom infrastruktury IT, szybkiemu wdrożeniu i zwinnemu środowisku IT, rozwiązania w chmurze zyskują na popularności. Wiele przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie hosting w chmurze do wdrażania swoich rozwiązań do zarządzania usługami.

Oprogramowanie wspierające serwis – kolejny krok cyfryzacji biznesu

Informacje o klientach i możliwości analityki biznesowej generowanej z oprogramowania wspierającego usługi serwisowe pomogą Twojemu zespołowi sprzedaży lepiej obsługiwać zarówno nowych, jak i obecnych klientów, a także identyfikować możliwości sprzedaży. Technologia automatyzacji pomaga ograniczyć błędy ludzkie, zmaksymalizować czas sprawności sprzętu i poprawić interakcje z klientami w całym cyklu życia usługi.
Funkcje zarządzania umowami i gwarancjami optymalizują zarządzanie aktywami poprzez automatyczne generowanie zleceń roboczych, planowanie konserwacji zapobiegawczej oraz przypisywanie uprawnień i sprzętu wymaganego do realizacji umowy.

Oprogramowanie do zarządzania usługami w terenie może zapewnić całemu zespołowi wzrost wydajności – od dyspozytorów po pracowników call center, od personelu zaplecza po gabinet kierowniczy. Dzięki odpowiednim narzędziom cyfrowym członkowie Twojego zespołu mogą pracować bardziej efektywnie i dostarczać klientom lepszych doświadczeń.

IFS FSM to rozwiązanie dla tych organizacji, które widzą potencjał optymalizacyjny w swych działaniach serwisowych. Może być wykorzystywane niezależnie od platformy ERP. Obok poprawy poziomu zadowolenia klienta z naszych usług posprzedażowych ważny jest tu wymiar kosztowy, który jest szczególnie widoczny w poprawie efektywności działów serwisowych, obniżeniu kosztów podróży czy pracy w ramach nadgodzin. Nasi Klienci zwracają również uwagę na rozbudowane funkcje mobilne oraz analityczne tego oprogramowania.

Mariusz BASAN, Dyrektor ds. handlowych

Materiał powstał w oparciu o tekst: https://blog.ifs.com/2020/04/what-is-field-service-management-software/

Udostępnij

Polecamy również: